Mobiil-ID
Mobiil-ID on digitaalne isikutunnistus sinu nutitelefonis.
Nii nagu ID-kaardiga saad ka Mobiil-ID-ga kõikjal siseneda e-keskkondadesse, teha makseid, sõlmida lepinguid, anda digitaalallkirja ja hääletada valimistel.
Mobiil-ID on digitaalne isikutunnistus sinu nutitelefonis.
Nii nagu ID-kaardiga saad ka Mobiil-ID-ga kõikjal siseneda e-keskkondadesse, teha makseid, sõlmida lepinguid, anda digitaalallkirja ja hääletada valimistel.
Lahendus, millega saad teha e-toiminguid nutiseadmes
Sama turvaline kui ID-kaart
Pärast Mobiil-ID aktiveerimist pole ID-kaardi lugejat enam vaja
Kui soovid Mobiil-ID teenust aktiveerida, veendu, et:
Sinu SIM-kaart on Mobiil-ID toega.
Mobiil-ID märgise leiad SIM-kaardi toorikult.
Number on Diili iseteeninduses isikukoodiga seotud.
Kui oled lepingu omanik ja soovid numbrit isikukoodiga siduda, vali iseteeninduses numbri juures „Haldan kasutajat“. Kui oled numbri kasutaja, vali iseteeninduses menüüribalt „Teenused“ ning seejärel „Seon olemasoleva numbri“.
NB! Numbri kasutajal, kes ei ole lepingu omanik, on Mobiil-ID-ga arveldamiseks vaja lisaks ka Era Arve teenust, mille saad vormistada lähimas Telia esinduses.
Sul on kehtiv ID-kaart koos PIN2-koodiga.
Mobiil-ID väljastamiseks elektroonilises kanalis on vaja anda ID-kaardiga digiallkiri ehk vajad lisaks ID-kaardi lugejat.
Mobiil-ID teenus muutus 02.07.2022. Teenusega saad liituda järgmistel tingimustel:
Mobiil-ID lepingut saad sõlmida ja lõpetada ainult Diili iseteeninduses. Need kliendid, kes on liitunud Mobiil-ID teenusega enne 02.07.2022, saavad Mobiil-ID teenust lõpetada ainult Telia esinduses.
Sertifikaadid aktiveeritakse teenuse tellimisel automaatselt ning midagi lisaks tegema ei pea.
Diil saadab SIM-kaardi enne sertifikaatide aegumist automaatselt Sinu Diili iseteeninduses märgitud aadressile. Oma kehtivat aadressi saad muuta iseteeninduses. Kui Sa ei ole SIM-kaarti siiski kätte saanud, võid selle tellida ka Telia e-poest või Telia esindusest.
Teenusega saab liituda alates 18. eluaastast.
Ühel inimesel võib olla mitu Mobiil-ID-d (üks Mobiil-ID on seotud ühe telefoninumbriga).
Mobiil-ID on eraisiku omand, nagu ka ID-kaart, seepärast tasub ka teenuse eest Mobiil-ID tellija. Kui Mobiil-ID teenuse tellija ei ole numbri omanik, peab ta enne Mobiil-ID-ga liitumist minema Telia esindusse ja sõlmima Era arve lepingu. Kui soovid, et Mobiil-ID teenuse eest tasuks numbri omanik, peab ta selleks andma oma nõusoleku ja tegema vastava märke iseteeninduses. Sinul endal seda võimalik muuta ei ole.
Mobiil-ID vormistamine ja sertifikaatide uuendamine on Sulle tasuta, kuutasu on 1,01 €.
Mobiili-ID teenuse autentimise ja allkirjastamise teated tulevad otse telefoni ekraanile ning kinnitamine toimub SMSi teel. Sõnumite eristusel on teenuse teated toodud sõnumina numbrile 14535 või 9553.
Mobiil-ID kasutamisel Eestis ei lisandu tehinguid tehes lisatasusid. Välismaal Mobiil-ID kasutamisel lisandub iga tehingu kohta 1–2 SMSi saatmise hind vastavalt rändlusteenuste hinnakirjale.
Pakettides, millele kehtib Euroopa Liidu riikides koduvõrgu hinnastus, on lisaks Eestile ka teistes Euroopa Liidu riikides Mobiil-ID jaoks tarbitud SMS-id tasuta.
Mobiil-ID on riikliku garantiiga digitaalne isikutunnistus, mille sertifikaadid aktiveeritakse automaatselt Mobiil-ID teenusega liitumisel
Mobiil-ID vormis digitaalne isikutunnistus kehtib alates sertifikaatide väljastamisest 5 aastat. Kui kehtivus lõpeb, tuleb teenuse uuesti kasutamiseks tellida uus Mobiil-ID ehk sõlmida uus leping ja taotleda uued sertifikaadid.
Kuidas käib sertifikaatide taotlemine alates 02.07.2022?
Telli uus Mobiil-ID toega SIM-kaart Telia e-poest
Sõlmi Mobiil-ID leping Diili iseteeninduses.
Sertifikaatide kasutustingimused:
Eesti Vabariigi isikut tõendavate dokumentide sertifikaatide kasutustingimused
Mida teha, kui sertifikaadid on aegumas alates 02.07.2022?
Alates 20.06.2022 saadab Diil sulle ise Mobiil-ID toega SIM-kaardi Sinu Diilis märgitud aadressile.
Juhul kui Diil sulle uut SIM-kaarti ei saatnud, siis telli ise Telia e-poest uus Mobiil-ID toega SIM-kaart.
Kui oled uue SIM-kaardi kätte saanud, logi Diili iseteenindusse ja vali esindatav, kellega sinu Mobiil-ID on seotud.
Mine vaatesse SIM ja kasutaja, sealt leiad otsetee Telli/aktiveeri uus SIM.
Sisesta SIM-kaardi seerianumber ning kinnita SIM-kaardi vahetus
Oota kuni uus SIM-kaart on aktiveeritud, selleks kulub umbes 5 minutit. Pane uus SIM-kaart telefoni, sest seda on sul vaja Mobiil-ID teenuse aktiveerimiseks.
Mine lehele https://iseteenindus.diil.ee/teenused ja vali lisateenuste vaates Mobiil-ID, seejärel saadki uue Mobiil-ID teenusega liituda. Kinnitamiseks vajad ID-kaardi lugejat, ID-kaarti ning kehtivat PIN2-koodi.
Juhul kui Sinu vana SIM-kaart on kadunud või varastatud, tunnistatakse kaotatud või varastatud SIM-kaardil olnud Mobiil-ID sertifikaadid kehtetuks ja Sul tuleb taotleda uus 5-aastase tähtajaga Mobiil-ID ja uued Mobiil-ID sertifikaadid.
Alates 02.07.2022 tuleb uue Mobiil-ID taotlemiseks toimida järgnevalt:
Telli endale uus Mobiil-ID toega SIM-kaart Telia e-poest.
Oota ära uue SIM-kaardi saabumine.
Kui oled uue SIM-kaardi kätte saanud, logi Diili iseteenindusse ja vali esindatav, kellega sinu Mobiil-ID on seotud.
Mine vaatesse SIM ja kasutaja, sealt leiad otsetee Telli/aktiveeri uus SIM.
Sisesta SIM-kaardi seerianumber ning kinnita SIM-kaardi vahetus.
Oota kuni uus SIM-kaart on aktiveeritud, selleks kulub umbes 5 minutit. Pane uus SIM-kaart telefoni, sest seda on sul vaja Mobiil-ID teenuse aktiveerimiseks.
NB! Sinu uue SIM-kaardi PIN-kood on 0000. Kindlasti muuda PIN kood peale esimest sisselogimist.
Mine lehele https://iseteenindus.diil.ee/teenused ja vali lisateenuste vaates Mobiil-ID, seejärel saadki uue Mobiil-ID teenusega liituda. Kinnitamiseks vajad ID-kaardi lugejat, ID-kaarti ning kehtivat PIN2-koodi.
Mobiil-ID väljaandmine toimub isikut tõendavate dokumentide seaduse alusel ja vastavuses digitaalallkirja seadusega ning isiku samasuse kontrollimise osas järgitakse sama rangeid infotehnoloogilisi ja organisatsioonilisi nõudeid nagu ID-kaardi väljastamiselgi.
Täpsem info Mobiil-ID kasutusvõimaluste kohta www.id.ee.
Mobiil-ID kuni 01.07.22 | Mobiil-ID alates 02.07.22 | |
---|---|---|
Liitumine | Ainult Telia esinduses | Ainult Diili iseteeninduses |
Lõpetamine | Ainult esinduses (vana Mobiil-ID lõpetamine toimub ka edaspidi esindustes) | Ainult Diili iseteeninduses |
Sertifikaatide aktiveerimine | www.politsei.ee | Aktiveeritakse samaaegselt liitumisega |
Mobiil-ID SIM-kaardi tellimine | Telli iseteenindusest või võta SIM-kaart Telia esindusest | Diil saadab sulle SIM-kaardi enne sertifikaatide aegumist automaatselt. Kui sa ei ole SIM-kaarti siiski kätte saanud, võid selle tellida ka Telia e-poest. |
Liitumislepingu allkirjastamiseks vajalik dokument | ID-kaart/pass/elamisluba | ID-kaart |
Vanus Mobiil-ID-d vormistamiseks | Alates 15. eluaastast | Alates 18. eluaastast |
Mitme Mobiil-ID võimalus ühele inimesele | Ühel inimesel võib olla üks Mobiil-ID | Ühel inimesel võib olla mitu Mobiil-ID-d (üks Mobiil-ID on seotud ühe telefoninumbriga) |
Mobiil-ID kuutasu | 1,01 € | 1,01 € |