Abi


24h infotelefon: 13445. E-post: info@diil.ee



Telefon on kadunud / varastatud

Kui Sinu telefon on kadunud või varastatud, siis:

  1. Helista Diili kliendiinfo numbrile 13445 ja sulge SIM-kaart, et sellega ei saaks teenuseid kasutada.

  2. Soovi korral võid telefoni lisada „musta nimekirja“, selleks pöördu lähimasse Telia esindusse.

Kui telefon on varastatud, pöördu ka politseisse ja kirjuta avaldus (teavitades varastatud seadme IMEI-koodi).

NB! Telefoni „musta nimekirja“ lisades ei saa telefoni kasutada ühegi Eesti operaatori kaardiga. Arvesta, et sellisel juhul ei saa politsei telefoni ka jälitada.

IMEI-kood

IMEI-kood (International Mobile Equipment Identity) on mobiiltelefoni unikaalne seerianumber. Telefoni IMEI-kood identifitseerib üheselt konkreetse seadme.

Oma mobiiltelefoni IMEI-koodi leiad telefoni ostudokumentidelt ja IMEI-kood on kirjas ka mobiiltelefoni siseküljel.

Samuti saad oma telefoni IMEI-koodi teada, kui vajutad telefoni klaviatuurilt teenuskoodi *#06#.

IMEI-koodi läheb vaja juhul, kui soovid kadunud või varastatud telefoni panna musta nimekirja, et takistada võõrastel inimestel seadme kasutamist.

Samuti on IMEI-kood vajalik telefoni varguse registreerimiseks politseis.

Positsioneerimine

Nutitelefonid jäävad nutikaks ka siis, kui nad on kaduma läinud. Pea kõik nutitelefonid on võimelised oma seaduslikule omanikule teada andma, kus nad hetkel asuvad. Paljusid telefone saab õige omanik distantsilt lukustada või äärmuslikus olukorras isegi andmetest tühjendada.

Oma nutitelefoni maksimaalse turvalisuse tagamiseks on mõistlik alla laadida vastav lisarakendus või liituda mõne telefonitootja pakutava teenusega.

Nutitelefoni positsioneerimiseks on olemas erinevaid rakendusi, mis annavad asukohast teada GPS-i täpsusega ja on seega palju efektiivsemad kui mobiilimastide abil saadud positsioneeringud.

Lisaks on osadel nutitelefonide tootjatel olemas omad positsioneerimisteenused.

  • Näiteks Samsungi omanikel on võimalik kasutada teenust Samsung Dive.

  • HTC telefoni omanikud ei pea aga mitte ühtegi rakendust alla laadima. Kui lood veebilehel htcsense.com endale konto ning seod selle oma HTC telefoniga, on Sul võimalik iga hetk oma telefoni asukohta näha.

Remont ja hooldus

Pärast ostu hoia arve ja garantiilehed alles. Diil annab seadmele müügigarantii ning tagab vajadusel seadme puuduste kõrvaldamise kooskõlas müügigarantii tingimustes tooduga.

Loe lähemalt Remondi ja hoolduse lehelt

PIN ja PUK kood

PUK-kood

SIM-kaardil on kaks PUK-koodi (Personal Unblocking Key): PUK ja PUK2.
PUK-koodid saad kaasa koos SIM-kaardiga.

Lukustunud SIM-kaarti saad avada PUK-koodiga jälgides telefoni ekraanil olevaid käsklusi.

Kui telefoni menüüs ei õnnestu, võid sisestada pika koodi ise:

**05*Puk-kood*uus PIN-kood*uus PIN-kood#

PIN2-koodiga lukustunud SIM-kaarti saad avada PUK2-koodiga telefonimenüüs või pika koodiga:

**052*PUK2-kood* uus PIN2-kood*uus PIN“-kood#

Kui PUK-koodid juhtuvad kaduma, ei pea Sa muretsema. PUK koode näed lisaks SIM-kaardi ümbrisele ka Diili iseteeninduses.

PUK-koodi muuta ei saa.

NB! Sisestades PUK-koodi kümme korda järjest valesti, lukustub SIM-kaart lõplikult ja aitab ainult SIM-kaardi vahetus. Mobiiltelefoni number säilib.

Logi sisse ja telli uus SIM-kaart

PIN-kood

SIM-kaardil on kaks (2) PIN-koodi (Personal Identification Number): PIN ja PIN2.

Kõigil Diili SIM-kaartidel on algne PIN-kood 0000. PIN-kood võimaldab turvata ligipääsu SIM-kaardile ning seepärast soovitame algse PIN-koodi uue vastu vahetada.

Kõige lihtsamini saad seda teha telefoni menüüs. Enamikel mobiiltelefonidel asub PIN-koodi muutmise koht menüüs „Turvaseaded“ all (vaata enda mobiiltelefoni kasutamisjuhendit). Kui Sa ei saa menüüd kasutada, võid sisestada pika koodi ka ekraanile:

**04*senine PIN-kood*uus PIN-kood*uus PIN-kood#

PIN2-kood võimaldab juurdepääsu osale SIM-kaardi teenustest. Kõigil uutel Diili SIM-kaartidel on algne PIN2-kood 1111. PIN2-koodi on võimalik muuta lisaks telefoni menüüle pika koodiga:

**042*vana PIN2-kood*uus PIN2-kood*uus PIN2-kood#

Telefoni sisselülitamisel küsitakse PIN-koodi. PIN-koodi saab valesti sisestada kuni 3 korda, kolmanda korra järel kaart blokeeritakse ja seda saab avada ainult PUK-koodi abil.

Mobiiltelefoni seadete tellimine

Enda mobiiltelefoni on võimalik tellida seaded Diili iseteenindusest või lühisõnumiga.

Seadete tellimiseks saada SMS sisuga SEADED lühinumbrile 1711.

Peale seadete tellimist saadetakse mobiiltelefonile teavitus SMS, milles palutakse aktsepteerida ja salvestada kõik saabuvad seadistussõnumid. Mõne minuti pärast saabuvad ka seadistussõnumid.

Osadele mudelitele ei saa seadeid tellida. Kui seadeid ei saabu või on valed, pöördu Telia esindusse, kus seadistatakse telefon käsitsi.

VoIP seaded

VoIP kõnede jaoks Nokia telefonis saad seaded tellida iseteeninduses.

Kui soovid kasutada VoIP kõnesid iPhone’is, tuleb selle jaoks osta App Store’st rakendus iSip.

E-posti seadistamine
  1. Veendu, et e-posti kasutajanimi ja parool on õiged.

  2. Kontrolli, et telefon kasutaks internet.emt.ee pöörduspunkti, mitte wap.emt.ee või midagi muud.

  3. Kui andmed on kõik õiged ja e-post ikka ei tööta, pöördu abi saamiseks Telia esindusse.

Android seadmega ei õnnestu Gmaili kontot luua ega registreerida

Ainuke viis sellisel juhul tehase seadete taastamine (kustuvad kõik kasutajaandmed).

Samsung: Seaded-Privaatsus-Tehaseandmed.
HTC: Settings-SD&Phone Storage- Factory Reset. Eemalda mälukaart, taasta seaded, seadista Gmaili konto, ning seejärel aseta mälukaart tagasi.

Nokia e-posti ei saa käsitsi seadistada

Nokia Messaging on teenus, millega oled kontot seadistades nõustunud. See teenus laseb Nokial Sinu eest e-posti kontrollida ja telefonile saata, telefon on ka pidevalt internetiga ühendatud.

Kui Sa seda ei soovi, kustuta oma e-posti konto telefonist ja seadista uuesti, kuid seekord keeldu Nokia Messaging tingumustega nõustumisest ja nüüd saad e-posti seadeid ise muuta, nt saabumise intervalli.

E-kirjad ei lähe välja, kuid sisse tulevad.

Kui kasutad telefoni Diili andmesidet, siis e-posti seadetes peab olema:
SMTP väljuv server: gprsmail.emt.ee
Port: 25
SSL: väljas
Autentimine: puudub, st kasutajanimi ja parool on tühjad.